TELEFONSKA PSIHOLOŠKA PODPORA V ČASU EPIDEMIJE

051 399 777 – Vsak delovni dan od 10.00 do 12.00

Poletne počitnice

Poletni meseci so običajno namenjeni daljšemu dopustu, ki se ga veselimo že dlje časa. Mnogi si ne predstavljajo poletnega dopusta brez morja, spet drugi se raje odločijo za gore ali potovanja v tuje dežele. Raziskave ugotavljajo, da zaposleni potrebujejo vsaj 14 dni dopusta v enem kosu, da bi se zares odklopili in odpočili. Še več koristnih učinkov bomo občutili, če si lahko privoščimo 3 tedne skupaj.

Čeprav naj bi bil dopust namenjen sprostitvi in regeneraciji, je obenem lahko tudi dodaten vir stresa

Žal pa se pogosto zgodi, da poletni dopust ne izpade tako prijetno, kot smo si predstavljali. Lahko se nam na poti pokvari avto ali pa nastanitveni objekti niso takšni, kot so obljubljali na spletni strani. Morda nam zboli kdo od otrok, pa ne moremo izpeljati vseh mogočih aktivnosti, ki smo jih splanirali do minute natančno. Ali pa se skregamo s partnerjem. Vse te situacije nas hitro lahko spravijo v stres, če se z njimi ne znamo spoprijeti na bolj ustrezen način.

Še slabše jo bomo odnesli, če v zadnjih dneh brez dopustom v službi še dodatno delamo, da bi uredili vse naloge za čas naše odsotnosti, doma mrzlično pospravljamo in pripravljamo prtljago, potem pa takoj prvi dan odrinemo na počitnice. Takrat se nam pogosto zgodi, da na dopustu zbolimo – kot posledica spremembe bioritma, klime, prehrane in nakopičenega stresa. Potem pa smo še jezni nase, ker smo zboleli ravno v nepravem trenutku.

Kako torej preživeti dopust brez stresa?

  • Če je mogoče, si vzemite dopust že dan pred odhodom na počitnice. Tako lahko v miru vse pripravite in spakirate, morda uredite še kaj doma, preverite avto, … pa tudi miselno se pričnete pripravljati na dopustniške dni. Vemo, da človek potrebuje vsaj par dni, da se odklopi od vsakdanjega hitrega ritma življenja.
  • Planirajte dovolj časa za pot na počitniško destinacijo. Naj bo že sama pot del dopusta, naredite si jo prijetno.
  • Na dopustu počnite tiste stvari, v katerih uživate in vas sprostijo. Nekomu bo morda ustrezalo, da se bo za 14 dni preselil na plažo in cele dneve lenaril, nekdo drug pa se bo odlično počutil ob delu na domačem vrtu ter kopanju v bližnji reki. Prav nobenega recepta ni, da je treba dopust nujno preživeti v tujih krajih. Važno je le, da na dopustu počnete tiste stvari, ki bodo napolnile vaše baterije, pa zanje v vsakdanjem tempu ne najdete dovolj časa. Sicer pa so počitnice lahko tudi aktivne, a brez pretiravanja z ogledom znamenitosti in preizkušanja vseh mogočih športov, v kolikor smo bili celo leto telesno manj aktivni.
  • Ne priganjajte se za »popolnimi« doživetji. Naše vsakdanje življenje ni popolno kot fotografije na instagramu, zato je nerealno pričakovati, da bo na dopustu vse potekalo brez najmanjših težav. Naj vas le-te ne spravijo iz tira. Prav previsoka pričakovanja (do sebe, partnerja, otrok, nastanitve, …) so običajno kriva, da z dopustom nismo zadovoljni.
  • Ne pozabite na sklepanje kompromisov. Če si želite preživeti dopust povsem po svojih željah, potem bo najbolje, da se nanj odpravite sami. Sicer pa skušajte organizirati vaše aktivnosti tako, da se bo za vsakega družinskega člana našlo nekaj. Na ta način lahko preprečite veliko slabe volje in potencialnih prepirov.
  • Če službe ne morete povsem izklopiti, vsaj omejite čas, ko ste dosegljivi. Če vaše delovno mesto zahteva občasno preverjanje e-pošte ali oglašanje na telefon, temu namenite določen del dneva in s tem seznanite tako družino kot vaše sodelavce oz. nadrejenega. Če je le mogoče, pa se na dopustu povsem izklopite.

Vabljeni na delavnico Spoprijemanje s stresom

Če pa boste ugotovili, da vam počitnice brez stresa to poletje niso šle najbolje od rok, vas vabimo, da se nam pridružite na delavnici Spoprijemanje s stresom. Nova delavnica se bo pričela v drugi polovici septembra, točen termin bo objavljen na naši spletni strani.

KategorijaObvestila

2018 © - ZD Idrija | Pravno obvestilo | Piškotki | Kolofon

Nujna medicinska pomoč:    (05) 37 34 212 ali 112